Рейтинг пользователей: / 0
ХудшийЛучший 

УДК 622.323

ПІДВИЩЕННЯ НАДІЙНОСТІ ТА ЕНЕРГОЕФЕКТИВНОСТІ ЕЛЕКТРОПРИВІДНИХ БУРОВИХ УСТАНОВОК

Вступ. Видобуток нафти та газу в Україні можна збільшити за допомогою розробки нетрадиційних нафтогазоносних об'єктів та збільшення видобутку нафти з малопродуктивних пластів за допомогою буріння горизонтально відгалужених свердловин, які доцільно споруджувати за допомогою електробуріння [1, 2].

Оптимізація систем електропостачання та електрообладнання бурових установок та електроприводних насосних агрегатів вимагає підвищення показників енергоефективності та надійності їх функціонування. До основного електроенергетичного обладнання бурових установок відноситься електропривід бурової лебідки, електропривід ротора (при індивідуальному приводі), електропривід бурових насосів, електробур. Електробур це занурювальний високовольтний маслонаповнений трифазний асинхронний двигун з короткозамкненим ротором [5,6]. Електроенергія до нього надходить від мережі 6 кВ через буровий трансформатор ТМТБ-630/6, станцію керування і захисту УЗЕБ, струмопідвід, виконаний за системою “Два провідники - труба“, та пристрій контролю опору ізоляції електродвигуна.

Буріння нових та розгалуження діючих свердловин здійснюється на глибині від 2 до 5 км, внаслідок чого відчутними стають втрати напруги в струмопідводі, що призводить до таких негативних явищ як зменшення пускового та номінального крутного моменту. Різні опори жил кабелю і колони бурильних труб призводять до виникнення несиметрії струмів у обмотці статора занурювального електродвигуна. Занижена напруга живлення і несиметрія струмів призводять до перегріву електродвигуна, швидкого старіння ізоляції обмотки статора та відмови електробура.

Для забезпечення енергоефективності електробуріння свердловин потрібно точніше визначати напругу на затискачах електробура при заданих технологічних параметрах буріння. Для зменшення несиметрії струмів електробура треба створити на початку струмопідводу таку несиметричну систему напруг, при якій отримаємо симетричну систему струмів і, відповідно, напруг на затискачах занурювального двигуна.

 ЧИТАТЬ ВЕСЬ ТЕКСТ >>>