Рейтинг пользователей: / 0
ХудшийЛучший 

УДК 37.017.42

Проц М.О.

ІСТОРІОГРАФІЯ ТЕОРІЇ І ПРАКТИКИ РОЗВИТКУ АВТОРСЬКОЇ ШКОЛИ (ДРУГА ПОЛОВИНА ХХ – ПОЧАТОК ХХІ СТ.) У КОНТЕКСТІ ІСТОРІЇ ВІТЧИЗНЯНОЇ ПЕДАГОГІЧНОЇ НАУКИ

Педагогічний коледж  Львівського національного університету імені Івана Франка, Львів, Туган-Барановського 7, 79005

UDC 37.017.42

Prots M.О.

HISTORIOGRAPHY OF THEORETICAL AND PRACTICAL DEVELOPMENT OF ALTERNATIVE SCHOOLS (SECOND HALF OF 20TH CENTURY AND EARLY 21ST CENTURY) IN THE CONTEXT OF HISTORY OF UKRAINIAN PEDAGOGY

Pedagogical collage of Ivan Franko National University of Lviv 79005, vul. Tuhan-Baranovskoho 7, Lviv, Ukraine

У доповіді розглянуто місце та роль авторської школи та передового педагогічного досвіду другої половини ХХ – початку ХХІ сторіччя у працях педагогів та дослідників історії педагогіки. Проведено узагальнення історіографічних надбань із досліджуваної проблеми, що дозволило стверджувати про відсутність узагальнюючої роботи щодо проблеми розвитку теорії і практики авторської школи на території України.

  Ключові слова: історіографія дослідження, передовий педагогічний досвід, авторська школа.

In this report we describe the coverage and role of alternative schools and innovative pedagogical practices of the second half of 20th century and early 21st century in research works of pedagogues and historians of pedagogy. The general overview of historiographic materials on the subject allows us to state that no systematic research has yet been undertaken on the theoretical and practical issues of development of alternative schools in Ukraine.

  Keywords: historiography of research, innovative pedagogical practices, alternative schools.


ЧИТАТЬ ВЕСЬ ТЕКСТ >>>

 
Секции-март 2013