Рейтинг пользователей: / 0
ХудшийЛучший 
Лебедева В.А.
ПРОБЛЕМА ФОРМИРОВАНИЯ СУБЪЕКТНОСТИ ПЕДАГОГА  В УСЛОВИЯХ ФГОС
ФГАОУ ВПО «Российский государственный профессионально-педагогический университет», Россия, 620012 г. Екатеринбург, ул. Машиностроителей, д. 11.
 
Lebedeva W.A.
PROBLEM FORMATION SUBJECTIVITY TEACHER IN THE FSES
FGAOU VPO "Russian State Vocational Pedagogical University", Russia, 620012, Ekaterinburg, ul. Mechanical Engineers, 11.

 Аннотация: В статье уделяется внимание вопросам, направленным на изучение субъектности педагога. Отражается анализ качеств, характерных педагогу как субъекту образовательного процесса. Автор обозначает остроту проблемы формирования субъектности педагога в условиях реализации ФГОС.

Ключевые слова: педагог, субъект, субъектность, образовательный процесс, ФГОС, взаимодействие.

Abstract: The article focuses on issues aimed at the study of subjectivity teacher. Analysis reflected the qualities characteristic of the teacher as the subject of the educational process. The author refers to the acuteness of the problem of formation of subjectivity in terms of the teacher implementing FSES.

Key words: teacher, subject, subjectivity, the educational process, the FSES, the interaction.


ЧИТАТЬ ВЕСЬ ТЕКСТ >>>

 
Секции-декабрь 2013