Рейтинг пользователей: / 0
ХудшийЛучший 
УДК 372.851
Анфалова Е. Л.
ОБРАТНЫЕ ЗАДАЧИ КАК СРЕДСТВО ФОРМИРОВАНИЯ РЕГУЛЯТИВНЫХ УНИВЕРСАЛЬНЫХ УЧЕБНЫХ ДЕЙСТВИЙ У МЛАДШИХ ШКОЛЬНИКОВ НА УРОКАХ МАТЕМАТИКИ
Соликамский государственный педагогический институт Соликамск, ул. Северная, 44, Россия
UDC 372.851
E.L. Anfalova
INVERSE PROBLEMS AS A MEANS OF FORMATION OF THE REGULATORY PURPOSE OF LEARNING ACTIVITIES OF THE YOUNGER STUDENTS IN MATHEMATICS LESSONS.
Solikamskiy State Pedagogical Institute, Solikamsk, North Street, 44, Russia

 Аннотация. В данной работе рассматриваются этапы решения математической задачи, метод обратной задачи на последнем этапе решения и его роль в формировании регулятивных универсальных учебных действий у младших школьников на уроках математики.

Ключевые слова: регулятивные универсальные учебные действия, математическая задача, младший школьник, обратная задача.

Abstract: In the given work the stages of solution of the mathematical problem, the method of the inverse problem on the last stage of the decision and its role of formation of the regulatory purpose of learning activities of the younger students in mathematics lessons.

Key words: universal education regulatory actions, the mathematical problem, a junior high school student, inverse problem.


ЧИТАТЬ ВЕСЬ ТЕКСТ >>>

 
Секции-декабрь 2013