УДК: 162.2
Недопитанська С. М.
ДИТЯЧА ГРА: СИСТЕМНО-ДЕСКРИПТОРНИЙ АНАЛІЗ
Одеський Національний Університет ім. І.І. Мечникова
Annotation: investigated the use of parametric general systems theory to analyze the game as a system, analyzes the different types of games pre-school pedagogy in terms of system-deskryptornoho analysis.
Key words: game, system-deskryptornyy analysis, system descriptors, concept, structure, substrate.
Аннотация: исследуется применение общей параметрической теории систем к анализу игры как системы, проводится анализ разных типов игр дошкольной педагогики в рамках системно-дескрипторного анализа.
Ключевые слова: игра, системно-дескрипторный анализ, системные дескрипторы, концепт, структура, субстрат.
Анотація: досліджується застосування параметричної загальної теорії систем для аналізу гри як системи, проводиться аналіз різних типів ігор дошкільної педагогіки з погляду системно-дескрипторного аналізу.
Ключові слова: гра, системно-дескрипторний аналіз, системні дескриптори, концепт, структура, субстрат.
Системна методологія все більше укріпляється і проникає у різні галузі науки. На часі вивчення феномену гри за допомогою загальної теорії систем. Про значення гри нам відомо із праць педагогів, фізіологів, психологів, які відзначали її важливу роль у вихованні і навчанні дітей. Гра є найкращим засобом навчання і виховання дітей. Видів ігор існує дуже багато: сюжетно-рольові, дидактичні, театралізовані, настільно-друковані, будівельно-конструктивні, рухливі і т. д. Мета їх-збагатити чуттєвий досвід дитини, розвинути розумові здібності: вміння порівнювати, узагальнювати, класифікувати предмети і явища навколишнього світу, висловлювати свої судження, робити умозаключення, виховувати пізнавальні інтереси, формувати мовлення, формувати систему наукових знань про природу і суспільство, розвивати творчість, мислення, пам’ять, спостережливість.