Власенко К.А.
РОЗВИТОК КОРПОРАТИВНИХ ПРОДАЖІВ АВТО НА УКРАЇНСЬКОМУ РИНКУ
Національний технічний університет України «КПІ»
У цій роботі розглянуто сучасні тенденції українського ринку корпоративних продажів та лізингу автомобілів. Приведено динаміку ринку та визначено основні перспективи.
Ключові слова: Автомобіль, Лізинг, Корпоративні продажі.
Серед продажів авто, значне місце надається корпоративному продажу автомобілів, а також лізингу. Корпоративні продажі вигідні обом сторонам, як покупцю так і продавцю. Для покупця - це можливість зменшити свої витрати, оскільки більшість продавців встановлюють спеціальні вигідні ціни та умови для корпоративних клієнтів, а також вибрати авто на підібраних спеціально для себе індивідуальних умовах. Щодо продавця, то його перевага полягає у збільшенні прибутків та залученні постійних клієнтів, робота з якими дасть змогу і надалі отримувати доходи.
Корпоративні автопродажі поки не займають істотної частки в структурі доходів автодилерів. Так, наприклад, у «ВіДі Груп» на корпоративні продажу припадає 5-15% (залежно від бренду), в «Субару Україна» - 10%, в «УкрАВТО» - 13%, «НІКО» і «Вінер Імпортс Україна» (зокрема, з продажу Форд) - 15%, в «Єврокарі» (бренд Шкода) - 22%. Тим не менш продавці авто з цього року збираються почати активніше залучати клієнтів юридичних осіб. [1]
З початком кризи корпоративний сегмент автопродажів зменшився сильніше за інших. У першу чергу скоротили закупівлі фінустанови, девелопери і держструктури. Але й відновлення цього сегменту пішло динамічніше - у 2010 р. продажі корпоративним клієнтам суттєво зросли (на 50% у 2010 порівняно з 2009). На цей рік дилери прогнозують приріст продажів у середньому на 15-30%. [1]
Щодо розвитку лізингу в Україні, то можна сказати, що у минулому році лізинг увійшов у фазу росту. Обсяг угод по лізингу виріс на 10-15%. Цьому є декілька причин: по-перше, складності в системі банківського кредитування, через які в 2010 році обсяг укладених угод з лізингу автомобілів виріс більш ніж у два рази. Корпоративні та приватні клієнти охоче заміняли автолізингом малодоступний банківський автокредит. По-друге, істотна зміна податкового законодавства, згідно якого придбання основних засобів у формі лізингу дозволить знизити податкове навантаження підприємства. По-третє, витрати на лізинг автомобілів знизилися на 25%. [2]. Згідно з отриманими результатами рівень проникнення фінансування в продаж транспорту в червні 2011 року досяг 23%. Український ринок автотранспорту демонструє позитивні тенденції до зростання, разом з цим росте і ринок фінансування: за шість місяців 2011 року в Україні було реалізовано 100 296 транспортних засобів, при цьому частка фінансування в загальному обсязі продажів за півріччя склала 17,9%. З них продано за допомогою кредиту 14627 авто (рівень проникнення 14,8%), за допомогою лізингу 3107 авто (рівень проникнення 3,1%). У той же час вже у червні 2011 р. рівень проникнення кредиту в продажу авто досяг 18,2%, лізингу - 4,8%, що сумарно складає майже чверть продажів авто в Україні. [1]
Аналізуючи це, можемо побачити вигідність роботи на сегментах корпоративних продажів та авто лізингу, розвиток цих сегментів дає змогу компаніям залучити нових клієнтів, які вбачають вигідність у використанні лізингу та підприємств, які оновлюють активи купівлею автомобілів.
Використана література:
1. Інформаційно-аналітична група Auto Consulting. URL: http://www.autoconsulting.com.ua;
2. Автомобільне інтернет-видання Auto Week – портал автомобільних новин. URL: http://www.autoweek.com.ua;