Аннотация. У статті розкривається фундаментальна особистісна функція дитини дошкільного віку - здатність до саморегуляції, яка є однією із властивостей індивідуальності особистості, соціальна та особистісна значущість саморегуляції для становлення унікальних своєрідних якостей старшого дошкільника. Предмет дослідження - процес педагогічного супроводу розвитку здатності до особистісної саморегуляції в старших дошкільників.
Ключевые слова: індивідуальність особистості, розвиток особистості, особистісна саморегуляція старшого дошкільника.
Abstract. The article deals with the fundamental function of the child's personal school age - the ability to self-regulation, which is one of the properties of the individual personality, social and personal significance of self-regulation for the establishment of the unique qualities of the original older preschooler. Purpose of the study - the process of pedagogical support capacity for personal self-regulation in high-fives.
Keywords: personality of the individual, personal development, personal self-regulation of older preschooler.