Рейтинг пользователей: / 2
ХудшийЛучший 

УДК 004.2

                                                                                                          Осколкова В.Р.

К ВОПРОСУ О КРИТЕРИЯХ И ПОКАЗАТЕЛЯХ ОЦЕНИВАНИЯ УРОВНЯ РАЗВИТИЯ ГОТОВНОСТИ БУДУЩЕГО ПЕДАГОГА К ПРОФЕССИОНАЛЬНОЙ ДЕЯТЕЛЬНОСТИ

Пермский  государственный педагогический университет,

Пермь, Сибирская, 22

 

UDC 004.2

Oskolkova V.R.

TO THE QUESTION ABOUT THE CRITERIA AND INDICATORS OF THE ESTIMATION OF THE LEVEL OF THE DEVELOPMENT

OF THE READINESS TO THE PROFESSIONAL ACTIVITY OF A FUTURE TEACHER

Perm State Pedagogical University,

Perm, Sibirskaya 22

 

Данный доклад посвящен вопросу  выбора критериев и показателей, позволяющих получать объективную информацию по оцениванию готовности к профессиональной деятельности будущего учителя. Рассматривается проблема оценивания уровня развития данной готовности как сложный интегративный процесс, ориентированный на личностное развитие будущего учителяВыявлены уровни развития готовности у будущего учителя к профессиональной деятельности: высокий, средний, низкий.

Ключевые слова: оценивание уровня развития готовности к профессиональной деятельности, вопрос выбора критериев и показателей, концепция  формирования готовности к саморазвитию, описательная характеристика уровней развития готовности будущего педагога (низкий, средней, высокий), карта целевого педагогического наблюдения.

This report focuses on the question of the selection of the  criteria and indicators, allowing to receive objective information about the evaluation of the readiness for professional activity of a future teacher. The problem of the estimation of the level of the development of the readiness as a complex integrative process that focuses on the personal development of future teachers is considered. The levels of the development of the readiness of future teachers to the profession are identified as high, medium, low.

Key words: the estimation of the level of the development of the readiness for professional activity, the question of the selection of the  criteria and indicators, the concept of formation of the readiness for self-development, the descriptive characteristics of the level of the development of the readiness of a future teacher (low, medium, high), the  map of the target pedagogical observations.

ЧИТАТЬ ВЕСЬ ТЕКСТ >>>

 
Секции-октябрь 2012