УДК 378.016:[378.3.016:7]
Шикиринская О.А.
СОДЕРЖАНИЕ И ПОСЛЕДОВАТЕЛЬНОСТЬ ЭТАПОВ ПРОФЕССИОНАЛЬНОЙ ПОДГОТОВКИ БУДУЩИХ УЧИТЕЛЕЙ НАЧАЛЬНЫХ КЛАССОВ К ХУДОЖЕСТВЕННО-ПЕДАГОГИЧЕСКОЙ ИНТЕРПРЕТАЦИИ ПРОИЗВЕДЕНИЙ ИСКУССТВА
Винницкий государственный педагогический университет имени Михаила Коцюбинского
Винница, Острожского 32, 21001
UDC 378.016:[378.3.016:7]
Shikirynska O. A.
THE CONTENT AND SEQUENCE OF STAGES OF VOCATIONAL PREPARATION OF THE FUTURE TEACHERS OF ELEMENTARY SCHOOL TO THE ART-PEDAGOGICAL INTERPRETATION OF ARTWORKS
Vinnytsya State Pedagogical University named after Mykhailo Kotsyubynsky
Vinnytsya, Ostrozhskogo 32, 21001
В данном докладе представлен содержательный компонент процесса подготовки будущих учителей начальных классов к художественно-педагогической интерпретации произведений искусства. Раскрыта процессуальная характеристика основных этапов (мотивационно-информационного, операционно-интегрирующего и проективно-деятельностного). Особое внимание уделено методам и формам организации учебно-воспитательного процесса.
Ключевые слова: художественно-педагогическая интерпретация (ХПИ), содержательный компонент этапов подготовки, формы и методы подготовки будущих учителей начальных классов к ХПИ произведений искусства.
In this report we describe the substantial component of the preparation process of readiness of the future teachers of elementary school to the art-pedagogical interpretation of artworks. The procedural characteristic of the basic stages (motivational informative, operation integrating, design-active stages) is opened. The special attention is given methods and forms of the organisation of teaching and educational process.
Key words: art-pedagogical interpretation (API), substantial component of the preparation stages, forms and methods of the preparation of the future teachers of elementary school the API of artworks.