Рейтинг пользователей: / 3
ХудшийЛучший 
Воробьева Е.Г.
ПРОБЛЕМЫ ФОРМИРОВАНИЯ ИННОВАЦИОННОГО ПОДХОДА В ПРЕПОДАВАНИИ ЭКОНОМИЧЕСКИХ ДИСЦИПЛИН В ВУЗЕ
Российский университет кооперации, Саранский филиал, Саранск, Транспортная, 17, 430027
 
Vorobyeva E.G.
THE PROBLEMS OF FORMATION OF AN INNOVATION ATTITUTE TOWARDS ECONOMICS DISCIPLINES TEACHING IN HIGHER EDUCATIONAL ESTABLISHMENTS
Russian University of Cooperation, Saransk Cooperative Institute (Branch) 17, Transportnaya st., Saransk, 430027

 Аннотация. Необходимость повышения качества образования, как важного фактора формирования эффективного «человеческого капитала» для инновационной экономики России тесно связано с изменением образовательной парадигмы, следствием которого является инновационный подход в преподавании. В предлагаемой вниманию статье исследуются основные проблемы, связанные с формированием инновационного подхода в преподавании экономических дисциплин в вузе.

Ключевые слова: проблемы, качество образования, преподавание, вуз, инновационный подход, инновационные методы, технологии обучения, экономические дисциплины, деловые игры.

Abstract. The necessity of the education quality increasing as the major factor in the formation of the effective «human value» for the innovative Russian economy is closely connected with the changes of educational paradigm the sequence of which is an innovation attitude towards teaching. The present article displays the major problems connected with the formation of an innovation attitude towards economics disciplines teaching in Higher Educational Establishments.

Key words: problems, educational quality, teaching, higher educational establishment, innovation attitude, innovation methods, education technology, economics disciplines, business role plays.


ЧИТАТЬ ВЕСЬ ТЕКСТ >>>

 
Секции-декабрь 2013