Рейтинг пользователей: / 0
ХудшийЛучший 
УДК 811.112.2’272’373
Михайленко Валерий Васильевич,,,,,,
ON CORRELATION OF EXPLICATURE AND IMPLICATURE IN ADVERTIZING DISCOURSE
Mykhaylenko V.V.
On correlation of explicatue and implicature in advertizing text

Аннотация. Статья посвящена взаимодействию экспликатуры и импликатуры в одном из регистров туристического рекламного дискурса – гостевой рецензии. В центре исследования – ‘прочтение’ импликатуры рекламного продукта, что необходимо для реципиента при формирования ег

Ключевые слова: экспликатура, импликатура, рекламный дискурс, текст, адресант, адресат, прагматика, влияние, оцeночный компонент текста.

Abstract. The present paper is focused on the way of ‘reading’ implicature of the guest review as one of the tourism advertizing discourse by the addressee that is rather important to draw his/her conclusion.

Keywords: explicature, implicature, advertizing discourse, text, addressor, addressee, pragmatics, persuasion, text evaluative component.

ЧИТАТЬ ВЕСЬ ТЕКСТ >>>