Рейтинг пользователей: / 0
ХудшийЛучший 

УДК 656.073.52

Овчаренко С.М.

Визначення функцій контролю за виконанням графіків доставки вантажів на залізничному транспорті 

Державний економіко-технологічний університет транспорту

У даній роботі розглядаються функції контролю доставки вантажів та вимоги до них.

Ключові слова: доставка вантажів, логістика, функції контролю

This work examines the functions of control of delivery of loads and requirement to them.

Key words: delivery of loads, logistics, functions of control.

Реформування залізничного транспорту, що проводиться на залізницях України, ставить нові вимоги до процесу управління перевезеннями. Зокрема підвищуються вимоги до виконання графіків доставки вантажів з метою забезпечення виконання термінів доставки.

Для забезпечення функціонування контролю виконання умов договорів перевезення вантажів необхідно реалізувати наступні функції:

-     слідкування за виконанням термінів доставки в цілому по всім перевезенням у межах визначеного полігону в графічному та табличному вигляді;

-     знаходження відправок, що мають відхилення на задану величину від контрольних точок виконання перевезень з відображенням їх у графічному та табличному вигляді;

-     прогнозування просування вантажопотоків у графічному вигляді з можливістю автоматизованого формування завдань нижчому рівню керування щодо направлення вантажопотоків, тобто вжиття заходів щодо виконання юридичного часу доставки;

-     надання інформації про переміщення кожної конкретної відправки у просторі та часі.

Вимоги до графічного відображення виконання термінів доставки вантажів в цілому по всім перевезенням у межах визначеного полігону:

-     вантажі мають бути відображені як у поїздах, так і поза ними;

-     відображення має інформувати про наявність прострочення контрольного терміну хоча б по одній партії вантажу, а також процентне відношення обсягу такого вантажу до загального;

-     графічна підказка по об’єкту місцезнаходження вантажу (поїзд, станційна/ під’їзна колія тощо) повинна відображати стислу узагальнену інформацію про вантажі на даному об’єкті;

-     дозволити отримати детальну інформацію по кожному об’єкту шляхом контекстного запиту по об’єкту місцезнаходження вантажу;

-     оновлення інформації має відбуватися постійно для відображення актуального стану справ.

Вимоги до табличного відображення виконання термінів доставки вантажів в цілому по всім перевезенням у межах визначеного полігону:

-     перелік інформації повинен бути згрупований по об’єктам дислокації вантажу, місцезнаходженню об’єктів дислокації відповідно до їх ієрархії;

-     інформація повинна містити ступінь (рівень) виконання ГДВ, відображення обсягу здійсненого переміщення (роботи), затраченого (використаного) часу, обсяг переміщення (роботи), яке необхідно виконати, час, що залишається до настання юридичного часу доставки, інформація про рухомий склад, у якому знаходиться вантаж;

-     оновлення інформації має відбуватися постійно для відображення актуального стану справ.

Знаходження відправок, що мають відхилення на задану величину від контрольних точок виконання перевезень з відображенням їх у графічному та табличному вигляді має виконуватися шляхом використання фільтрації даних за заданими умовами і відповідно відображення результату такої фільтрації.

Прогнозування просування вантажопотоків має здійснюватися на підставі поточної ситуації з урахуванням наявності рухомого складу, локомотивів, локомотивних бригад, стану (зайнятості, вільності) інфраструктури на час, не менший ніж 24 години вперед.

До розрахованого прогнозного графіку просування вантажопотоків має бути можливість внесення змін диспетчерським апаратом з послідуючим його перерахунком і оцінкою прийнятих рішень.

На підставі прогнозного графіку складається завдання на 4-6 годин вперед із зазначенням вузьких місць, тобто із приверненням уваги до найскладніших ділянок роботи з метою забезпечення виконання планових завдань у повному обсязі з великою ймовірністю.

Інформація про переміщення кожної конкретної відправки у просторі та часі повинна складатися з:

-     місця та часу зародження вантажу (початку перевезення);

-     юридичного часу доставки;

-     технологічного часу доставки;

-     просування по полігону керування із зазначенням контрольних точок та величини розбіжності між фактичним та прогнозним часом;

-     даних про наступну контрольну точку.

Наведені вище інструменти контролю виконання графіків доставки вантажів забезпечать у повній мірі диспетчерський апарат логістичного центру можливостями для якісного обслуговування довірених їм вантажопотоків.

 

Література:

1. Транспортна стратегія України на період до 2020 року, схвалена розпорядженням Кабінету Міністрів України від 20.10.2010 № 2174-р.

2. Формування інструментів логістичного забезпечення перевезень вантажів на залізниці / Іващук В.Р., Кириченко Г.І., Кузнєцов М.М., Петриковець О.В. // Залізнич. транспорт України. – 2011. – № 5. – С. 20-23.

 
КОНФЕРЕНЦИЯ:
  • "Современные проблемы и пути их решения в науке, транспорте, производстве и образовании'2011"
  • Дата: Октябрь 2011 года
  • Проведение: www.sworld.com.ua
  • Рабочие языки: Украинский, Русский, Английский.
  • Председатель: Доктор технических наук, проф.Шибаев А.Г.
  • Тех.менеджмент: к.т.н. Куприенко С.В., Федорова А.Д.

ОПУБЛИКОВАНО В:
  • Сборник научных трудов SWorld по материалам международной научно-практической конференции.