УДК 808.2
*Еремина В. В., ** Еремина О. С.
ИНТОНАЦИОННЫЙ АСПЕКТ ОБУЧЕНИЯ СЛУШАТЕЛЕЙ КРАТКОСРОЧНЫХ КУРСОВ РУССКОГО ЯЗЫКА
*Волгоградский государственный технический университет, Волгоград, проспект им. В. И. Ленина, 28
**Российский университет дружбы народов, Москва, ул. им. Миклухо-Маклая, 6
**Российский университет дружбы народов, Москва, ул. им. Миклухо-Маклая, 6
UDC 808.2
TEACHING INTONATION TO STUDENTS DURING SHORT-TERM COURSES OF RUSSIAN
*Volgograd State Technical University, Volgograd, Lenina Avenue, 28
**Peoples’ Friendship University of Russia, Moscow, Miklukho-Maklaya Str., 6
**Peoples’ Friendship University of Russia, Moscow, Miklukho-Maklaya Str., 6
В данном докладе рассматривается интонационный аспект обучения американских стажеров на краткосрочных курсах русского языка. Характеризуются специфические трудности, возникающие у студентов в процессе обучения, а также возможности их преодоления.
Ключевые слова: русский язык как иностранный, коммуникация, обучение, интерференция, интонация.
The paper deals with teaching intonation to American trainees during short-term courses of Russian. It characterizes specific difficulties that the trainees run into and describes ways to overcome them.
Key words: Russian as a foreign language, communication, teaching, interference, intonation.
The paper deals with teaching intonation to American trainees during short-term courses of Russian. It characterizes specific difficulties that the trainees run into and describes ways to overcome them.
Key words: Russian as a foreign language, communication, teaching, interference, intonation.