Рейтинг пользователей: / 11
ХудшийЛучший 

УДК 65.012.613

Сергейцев І.В.,Уварова Т.В.

ВИКОРИСТАННЯ МАРКЕТИНГУ ПЕРСОНАЛУ ДЛЯ ПІДВИЩЕННЯ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ ПІДПРИЄМСТВА

Східноукраїнський національний університет імені Володимира Даля

This work reveals the essence of attraction marketing techniques to personnel management processes, and implements it on elements of firms

Key words: personnel; personnel marketing; corporate culture

Ключові слова: маркетинг персоналу; кадри; корпоративна культура

Ця робота розкриває суть залучення маркетингових методів до процесів керування персоналу, та елементи впровадження його на підприємстві

Все більш важливе значення в сучасних ринкових відносинах набуває маркетинг персоналу як фактор успішного функціонування підприємства.

Маркетинг персоналу - специфічний підхід до управління персоналу організації, заснований на розгляді взаємовідносин співробітників і організації як ринкових відносин, тобто персонал є своєрідним клієнтом організації [1].

Маркетинг персоналу можна розглядати у двох основних напрямках: внутрішній маркетинг персоналу, націлений на задоволення  потреби у кадрах підприємства, тобто: маркетингові дослідження, підбір та відбір персоналу, його адаптація, зовнішній маркетинг персоналу, під яким розуміється маркетингові дослідження ринку праці, позиціонування товару «робоча сила» на ринку.

Маркетинг персоналу передбачає, що організація в кожному співробітнику бачить клієнта, якого потрібно мотивувати і спонукати до подальшого розвитку. Враховуючи можливості підприємств, не завжди є необхідність створювати комплектну систему управління маркетингом робочої сили, досить зосередити маркетингові функції в одному підрозділі системи управління персоналом.

Процес управління маркетингом включає наступні етапи:

1. Аналіз ринкових можливостей, який передбачає: (маркетингові дослідження і збір маркетингової інформації, аналіз середовища маркетингу, можливості суб'єкта ринку праці, аналіз споживачів робочої сили)

2. Відбір цільових ринків робочої сили: (вимірювання і прогнозування попиту на конкретну робочу силу,сегментування ринку робочої сили, відбір цільових сегментів ринку,позиціонування товару "робоча сила" на ринку)

3. Розробка комплексу маркетингу (маркетинг-мікс) : розробка товару «робоча сила», визначення вартості конкретної робочої сили, розробка системи розподілу робочої сили і комунікацій (реклама, стимулювання зайнятості, організація сприятливої громадської думки, особисті контакти), забезпечення персоналом (відбір персоналу для професійного виконання функцій маркетингу; навчання професіоналів і решти персоналу суб'єкта ринку праці; організація праці персоналу і управління їм; стимулювання за результатами виконання маркетингових функцій) [2].

Для досягнення цілей маркетингу персоналу, комплекс маркетингу повинен включати в себе кілька елементів:  введення корпоративної культури;     формування і розвиток маркетингового підходу до персоналу, поширення маркетингової інформації серед службовців,введення системи заохочення та нагородження,кадровий аудит

Проблемною областю маркетингу персоналу є реалізація так званого «кадрового голоду», тобто залучення персоналу необхідної кваліфікації в умовах його недоліку. Складається така ситуація, при якій фахівці необхідної кваліфікації відсутні на ринку, і саме маркетинг персоналу покликаний вирішити цю проблему, дотримуючись інтересів строго певної організації.

Література:

1. Ю. Г. Кропівка/ Концептуальні підходи до визначення понятя„маркетинг персоналу”/Вісник Хмельницького національного університету - 2011, № 1

2. Управління людськими ресурсами: філософські засади: В.Г. Воронковой – К: ВД "Професіонал", 2006. – 576с.

 
КОНФЕРЕНЦИЯ:
  • "Научные исследования и их практическое применение. Современное состояние и пути развития.'2011"
  • Дата: Октябрь 2011 года
  • Проведение: www.sworld.com.ua
  • Рабочие языки: Украинский, Русский, Английский.
  • Председатель: Доктор технических наук, проф.Шибаев А.Г.
  • Тех.менеджмент: к.т.н. Куприенко С.В., Федорова А.Д.

ОПУБЛИКОВАНО В:
  • Сборник научных трудов SWorld по материалам международной научно-практической конференции.