Лисак Л. К.
ЩОДО ПРОБЛЕМИ ФОРМУВАННЯ МОНОЛОГІЧНОГО МОВЛЕННЯ СТУДЕНТІВ ТЕХНІЧНИХ ВИШІВ
Донбаська державна машинобудівна академія
У статті обгрунтовано проблему (на основі анкетування студентів) щодо формування монологічного мовлення студентів технічних вишів східної частини України, запропоновано шляхи формування монологічного мовлення на заняттях з курсу «Українська мова (за професійним спрямуванням)»
Ключові слова: анкетування, монологічне мовлення, етапи навчання.
Сьогодні, одним із важливих завдань у викладанні курсу «Українська мова (за професійним спрямуванням) для студентів технічних вишів східної частини України, є формування усного монологічного мовлення. Незважаючи на те, що цьому питанню приділялася увага в працях Є. Голобородько, Н. Голуб, Т. Коршун, Л. Кутенко, Т. Левченко, М. Пентилюк, В. Мельничайко та інш., у вітчизняній лінгводидактиці відсутнє дослідження, в якому було б обґрунтовано систему роботи з удосконалення монологічного мовлення студентів технічних вишів східної частини України у процесі вивчення української мови (за професійним спрямуванням). Адже, не секрет, що більшість студентів цього регіону України російськомовні, а це говорить про те, що в них немає практики спілкування державною мовою. Анкетування студентів ІІ та ІІІ курсів (80 респондентів) Донбаської державної машинобудівної академії, які вивчали навчальну дисципліну «Українська мова (за професійним спрямуванням)» упродовж січня – грудня 2011р., підтверджують це.